Skip to content

Vi hjelper deg.

Vanlige spørsmål

Finner du ikke det du lurer på? Ta kontakt med oss så hjelper vi deg.

Klikk her for å sende oss en henvendelse via kontaktskjema.

Hvordan ivaretar Lakkbar smittevern?

Din helse og velvære betyr alt for oss, og vi gjør vårt beste for å ha trygge omgivelser for dere og oss.
Vi følger Helsemyndighetenes retningslinjer for forsvarlig drift av salongen i forbindelse med den pågående korona-epidemien. Vi gjør vårt ypperste for å ivareta helse og sikkerhet, og redusere smittespredning.

Basert på oppdatert informasjon fra Helsedirektoratet den 01.07.21
https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/smittevernfaglig-forsvarlig-drift-i-virksomheter-med-en-til-en-kontakt-som-frisorer-kroppspleie-mv-covid-19

Nasjonale tiltak:
Tiltaksnivå A: Særlig høyt tiltaksnivå
Følgende butikker og tjenester kan holde åpent: Én-til-én-tjenester som frisør, hudpleier, neglesalonger osv. innfører forsterkede tiltak som bruk av munnbind i situasjoner der det ikke er mulig å opprettholde 1 meters avstand.

Her er noen av smittevernstiltakene vi alltid utfører:

Personalet som er på jobb er friske, ivaretar god hygiene og følger generelle råd om god hånd- og hostehygiene.

    • Unngår håndhilsning og begrenser unødvendig fysisk kontakt
    • Bruker munnbind under behandlingene
    • Bruker nye engangshansker ved hver kunde
    • Har rene arbeidsuniformer, oppsatt hår og redusert bruk av smykker
    • Nytt manikyrpapir på arbeidsplassen ved hver kunde
    • Engangsfiler: Hver kunde får ny fil til behandlingen, som de får med seg hjem til eget bruk
    • Desinfeksjon: Alt av verktøy, utstyr og overflater blir vasket og desinfisert mellom hver kunde
    • Desinfeksjon av andre kontaktflater, som for eksempel:
      • Betalingsterminaler
      • Dører, skapdører
      • Overflater
      • Bord, stoler
    • God ventilasjon
    • Ber om kontantløs betaling dersom mulig (betaling via kort, VIPPS)
    • Internkontroll: daglige vaske- og steriliseringsrutiner følges

Ekstraordinære tiltak ved Nasjonale retningslinjer er implementert: 

  • Smittesporingsmuligheter: via egenerklæringsskjema som kundene fyller ut før behandling, har Lakkbarene skriftlig oversikt over hvem som har vært til stede i salongen, og når, samt hvilke ansatte som har gitt kunden behandling
  • Generelt forsterket renhold i Lakkbaren
  • Smittevernplate/pleksiglass mellom kunde og behandler

HVORDAN SKAL DU SOM KUNDE IVARETA SMITTEVERN?

Som kunde hos oss er du også pliktig å følge retningslinjene fra Helsemyndighetene.
Takk for din forståelse og innsats!

Vennligst kanseller din time senest 24 timer før avtalt tidspunkt dersom, du:

  • ​Har/har hatt symptomer forenlig med covid-19 (fhi.no) i løpet av de siste 14 dagene (inkludert feber, hoste, tungpustethet, sår hals, forkjølelse)
  • Er i karantene eller isolasjon
  • Har hatt kontakt med noen som er smittet/mistenkt smittet av korona

Velkommen til en trygg behandling!

Jeg har ikke fått bekreftelsesmail på timen min.

Har du ikke registrert at du har fått bekreftelsesmail kan det hende at den har havnet i søppelposten til mailen din.
Ligger den ikke der ber vi deg om å ringe Lakkbaren du har bestilt time hos. Trykk her for kontaktinfo:  https://www.lakkbar.no/book-time.html

Tilbyr dere rabatt for studenter?

Vi har forståelse for at det er dyrt å være student og det kan være vanskelig å pengene å strekke til. Vi tilbyr derfor alle studenter -15% på alle våre behandlinger. Rabatten trekkes fra i kassen ved fremvisning av gyldig studentbevis. Nb! Rabatten gjelder ikke i høysesong (16 mai – 16 aug & desember)

Jeg ønsker å endre / legge til noe i behandlingen jeg har bestilt. Hvordan gjør jeg dette?

Kontakt Lakkbaren direkte for å endre bestilling. Trykk her for kontaktinfo:  https://www.lakkbar.no/book-time.html

Selger dere gavekort?

Vi tilbyr gavekort for ønsket beløp i alle våre avdelinger. Du kan også kjøpe et digitalt gavekort på nett som du kan bruke i alle Lakkbar sine avdelinger.

 

Jeg har opplevd at lakken på den ene neglen er løsnet.

Vi har 7 dagers garanti på alle neglebehandlinger med Gellakk. Om du opplever at lakken løsner eller du har andre lignende klager ber vi deg om å ta kontakt med Lakkbaren hvor behandlingen ble utført. Merk at garantien ikke gjelder for vanlig neglelakk.

Trykk her for kontaktinfo:  https://www.lakkbar.no/book-time.html

Jeg ønsker å avbestille eller endre tidspunkt på min timereservasjon. Hvordan gjør jeg det?

Ønsker du å avbestille timen din følger du linken i bekreftelsesmailen din eller ringer til Lakkbaren du bestilte time hos. Trykk her for kontaktinfo:  https://www.lakkbar.no/book-time.html

Merk. Kansellering eller endring av oppsatte timer må gjøres minimum 24 timer i forkant for å unngå gebyr.

Tar dere imot dropin-besøk?

Ja, du kan alltid gå innom din salong for å sjekke tilgjengelighet. Vi oppfordrer likevel å booke time på forkant særlig i høysesong.

Datoer for høysesong i Lakkbar:

  • Mai-August
  • Desember

 

Jeg har opplevd problemer relatert til mitt besøk eller resultat

Har du opplevd behandlingen ikke helt møtte dine forventinger ønsker vi din tilbakemelding. Vi ønsker at du som kunde i Lakkbar skal motta både den beste service og resultatet. Vi tilbyr derfor 7 dagers garanti på alle behandlinger med gellakk.

Flasser lakken eller en negl løsner vil vi rette opp i dette innenfor garantitiden, og ber deg ta kontakt med salongen din snarest mulig på telefon for å sette opp en time for reservasjon.

Gjelder din klage noe annet ber vi deg å ta kontakt med kundesupport på mail kontor@lakkbar.no så hjelper vi deg. Forklare situasjonen så konsist som mulig, dato for besøk og gjerne bilder om dette er relevant så at vi kan følge opp saken så godt som mulig og finne en løsning.

Din feedback er viktig for oss!

Fant du ikke svar på det du lurte på?

Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg!